Величина державного і гарантованого боргу відносно ВВП зменшилася з 60,9% у кінці 2018 до 49,8% у кінці 2019 року завдяки ревальвації гривні та зростанню реального ВВП. Але ризики ліквідності та платоспроможності Уряду залишалися доволі високими: Україна порушувала критерії боргової стійкості за двома з п’яти ключових індикаторів. У абсолютному вираженні державний внутрішній борг за рік збільшився на 66,5 млрд гривень, а зовнішній борг – зменшився на 1,5 млрд доларів США.

Розмір дефіциту держбюджету в 2019 році становив 1,9% ВВП. При цьому однією з його складових стали проблеми із наповненням бюджету: величина доходів бюджету зменшилася на 1,2 в.п. ВВП відносно 2018 року та на 1,7 в.п. ВВП відносно 2017 року. Уникнути краху системи державних фінансів Уряду вдалося завдяки ручному регулюванню видатків бюджету та активному розміщенню внутрішніх позик, здебільшого – серед іноземних інвесторів.

Минулий рік відзначився розширенням місткості внутрішнього ринку державних облігацій: суми розміщення гривневих ОВДП збільшилися в 3,5 разу відносно 2018 і в 7 разів відносно 2017 року. При цьому реальна дохідність гривневих ОВДП була аномально високою і становила 12% у січніі 7,5% річних у грудні 2019 року. Ці та інші аспекти управління державним боргом України і регулювання бюджетного дефіциту висвітлені в новому аналітичному матеріалі від «Growford Institute»: